
F.A.Q.
Har du frågor om Biologique Recherche, om deras hudvårdsprodukter eller något annat? Då kan du kanske hitta ett svar här, eller genom att maila oss.
Q&A
Produktrelaterade frågor
Hur tar jag reda på vilka produkter jag bör använda?
Vi rekommenderar att du bokar en konsultation för en personlig rekommendation på produkter och hur du bör utforma din hudvårdsrutin.
Jag använder produkter från andra varumärken, kan jag kombinera dem med Biologique Recherches produkter?
Vi kan inte hindra dig från att kombinera Biologique Recherches produkter med produkter från andra varumärken. Däremot vill vi förtydliga att Biologique Recherche inte tar hänsyn till andra varumärken i processen att utforma deras produkter. Det kan medföra att effekten av enskilda produkter kan utebli då Biologique Recherches produkter har utformats för att användas tillsammans för optimal effekt. Vi rekommenderar att du pratar med våra hudterapeuter innan du köper produkter, vare sig det är en hel hudvårdsrutin eller enskilda produkter.
Jag är van vid syrabaserade exfolieringar, vilken Lotion P50 bör jag använda?
I detta fall är det extra viktigt att du bokar en konsultation. Det är enbart genom detta vis som du kan få korrekt vägledning i hur du implementerar Lotion P50 i din hudvårdsrutin och vilken av varianterna som du bör använda.
Jag har torr hud, vilka produkter bör jag använda?
Torr hud kan bero på en mängd orsaker, som väder, för lite vatten, en skadad hudbarriär. I vissa fall fungerar alltså inte enbart återfuktande produkter för att få rätsida på problemet med torr hud. Vi rekommenderar att du bokar en konsultation för att ta reda på varför din hud är torr och hur du bäst behandlar den.
Kan jag återanvända pipetten till serumen?
Ja, pipetterna går att använda flera gånger, men vi rekommenderar att pipetten byts ut för varje nytt serum för att undvika kontamineringar.
On du vill återanvända en pipett, skölj den noggrant med hett vatten och låt den torka helt innan den används på nytt.
Hur ofta bör jag använda Lotion P50?
Det beror på vad hudterapeuten rekommenderar. Somliga kan använda den varje dag, andra kanske någon gång i veckan. Om du inte bokat en konsultation än, boka en tid här!
Innehåller produkterna parfym?
Biologique Recherche använder inga som helst parfymer i sin hudvård för att bevara produkternas integritet och effektivitet. Varumärket är känt för att använda höga koncentrationer av aktiva ingredienser som kallpressats och som kommer från botaniska, marina och bioteknologiska råvaror i deras mesta möjliga opåverkade form. Syntetiska parfymer kan påverka ingrediensernas effekt, och har därför exkluderats helt från produkterna.
Detta kan medföra att vissa produkter - som ikoniska Lotion P50 - har en distinkt, naturlig doft som reflekterar ingrediensernas koncentration och effektivitet. I stället för att maskera doften har Biologique Recherche valt att satsa på hudhälsa. Många kunder har kommit att uppskatta doften som ett kännetecken för varumärkets autenticitet och professionella approach till hudvård.
Ett proffs-tips
Förvara produkterna i kylen! Detta kan reducera doften en aning.
Hur bör jag förvara produkterna?
Ju svalare desto bättre! Alla produkter, med undantag för Masque Vivant, kan förvaras i kylen.
Kan min tonåring använda produkter från Biologique Recherche?
Ja, men vi rekommenderar att du bokar en konsultation för att säkerställa vilka produkter som bör användas. Boka tid här!
Q&A
Ordrar och leveranser
När får jag min beställning?
Vi strävar efter att skicka din order inom 2 arbetsdagar. Ytterligare leveranstid via PostNord tillkommer.
Kan jag välja var jag kan hämta ut paketet?
I dagsläget är det tyvärr inte möjligt. PostNord väljer det leveransställe som är närmast leveransadressen.
Behöver jag beställa en pipett när jag beställer ett serum?
Nej, vi skickar alltid med en pipett per beställt serum.
Erbjuder ni hemleveranser?
I dagsläget erbjuder vi tyvärr inte hemleveranser, men vi strävar efter att erbjuda fler leveransalternativ i framtiden.
Kan jag välja prover i leveransen?
I dagsläget är det tyvärr inte möjligt, men du kan alltid höra dig av till oss med önskemål så ska vi göra vad vi kan.
Har ni någon åldersgräns för att beställa produkter?
Ja, du behöver vara minst 18 år för att beställa produkter från oss.
Q&A
Betalningar
Varför fick jag en kreditupplysning?
Klarna genomför normalt mikro-kontroller som inte påverkar din kreditvärdighet när du väljer att köpa produkter mot faktura.
De har dock rätt att genomföra en full kreditkontroll när de anser att det behövs. Det syns då i din kreditbedömning i 12 månader framåt.
Klarna delar aldrig med sig av orsakerna till en kreditkontroll. Vi rekommenderar att du kontaktar Klarna för att få svar på alla dina frågor.
Vilka betalsätt kan jag välja mellan?
Vi accepterar betalningar via VISA, Mastercard, American Express, Apple Pay, Google Pay och Klarna.
Jag får inte igenom ordern, varför?
Det kan bero på ett tillfälligt, tekniskt problem, antingen hos vår kassaleverantör eller hos din bank. Försök igen eller vänta ett tag innan du försöker igen. Skicka ett mail till oss om det fortsätter.
Q&A
Returer & reklamationer
Hur skickar jag tillbaka min order?
Du kan returnera endast obrutna produkter till oss. Skicka ett mail eller besvara orderbekräftelsen när du vill göra en retur så hjälper vi dig vidare.
Min hud reagerade dåligt på en produkt, kan jag returnera den?
Vi rekommenderar att du kontaktar oss först för att reda ut vad reaktionen beror på. Skicka ett mail så hjälper vi dig vidare.
När får jag tillbaka pengarna?
När vi tagit emot returen tar det ca 3-5 arbetsdagar innan återbetalningen har processats.
Om du valt betalning via faktura så rekommenderar vi att du kontaktar Klarna för att reda ut varför återbetalningen dröjer då det inbetalda beloppet kan ha applicerats på andra fakturor.
Kan ni pausa min faktura?
Nej, du behöver kontakta Klarna personligen för att få fakturan pausad. Du kan också göra detta via deras app.
Q&A
Biologique Recherche
Är Biologique Recherches produkter tillverkade i Frankrike?
Ja, samtliga produkter tillverkas och utvecklas i Biologique Recherches fabrik och labb i Suresnes utanför Paris.
Hur vet jag att min produkt är äkta?
Alla Biologique Recherches produkter har en egen silverfärgad BubbleTag med en QR-kod. Du kan hitta den antingen direkt på produkten eller på förpackningen. Scanna koden med din mobils kamera. När du gör detta skickas du till en sida där du kan läsa om produkten och dess autenticitet.
